iallafall dagens tankar

Jag måste dela med mig av diverse tankar och beslut jag tagit idag efter vissa aggressionsutbrott under jobbdag.

1.Jag ska börja leva i Celibat

2.Jag ska börja ta hand om min kropp och hälsa

 

Ja, jag ska börja leva i celibat, kanske låter som en jävligt bisarr idé men värt ett försök. Och nej, inte som en nunna vilket jag även övervägt ett visst antal gånger i ett visst antal år sen någon pissa på mig för första gången, det har dock aldrig kommit till kritan därför att leva själv i ett kloster hem fullt med andra oskuldsfulla nunnor och böna till gud i livstid låter alldeles för enformigt och torrt för spontana mig. Jag ska leva i celibat tills den dagen jag finner en potensiell rätt man med goda egenskaper och snygg skäggstubb som inte bara vill ha mig som en leksak över natten för att undvika kommande konsekvener. Hur detta ska gå är en intressant syn, vad ska jag ersätta dethär med? Det finns ju vissa alternativ frågan är bara vad som är bäst när man står där på krogen rund om fötterna och kankse har en brad pitt idiot med tungan hängandes utanför framför sig. Antingen kan man ju gå ut med pappkasse på huvet, och lalla runt därinne i sin egna lilla fyllebubbla, tror det vore rätt jävla kul faktiskt. Lite som en en-manna fest fast på ett dansgolv med massa annat närvarande folk som man inte ser. Eller också får man hitta en nattkompis, en kompis som kramkudde, en kompis som man spikat följa med oavsett vad, någon som ställer upp kanske?  Sista alternativet jag kan komma på är att antingen supa sig så redlöst full att man alltid däckar eller att skippa dedär med utgång helt och hållet. Fast inte ska jag minska på mitt och mina vänners nöje för männens skull, det sista alternativet får helt enkelt uteslutas jag tror faktiskt helhjärtat att jag klarar av dethär endå.

 

Till hälsan och kroppen. Att jobba i en lokal full av speglar sätter sin prägel på physket. Jag får totaslt jävla nog av mig själv, av att se mig själv vart jag än vänder mig. Det vill säga att jag ser minsta lilla skråma och fel dagligen timme efter timme.  Fåfängan tar över mig igen, jag ska återigen bli fit och försöka mig på en vältränad kropp! Så nu har tankarna flygit iväg till dedär med gymkort vilket jag misslyckades totalt med förra året. Men nu råkar det vara så ledsamt att kylan börjar komma krypandes och då kommer den dåliga vanan att prioritera duntäcke sängen framför löp och motion. Så gymkort next! Frågan är bara var? Livingroom? Nautilius eller feelgod? Hilf mir!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0